Functionerings- en beoordelingsgesprekken


Functionerings- en beoordelingsgesprekken. Veel leidinggevenden kijken hier tegen op of weten niet goed hoe ze deze zaken (structureel) goed kunnen aanpakken. Deze training geeft u voldoende bagage om deze gesprekken in goede banen te leiden.

Doelgroep
Deze training is bestemd voor leidinggevenden die functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren of willen gaan voeren binnen hun organisatie.


Doelen
De deelnemers handvatten aanreiken om functionerings- en beoordelingsgesprekken op een effectieve en efficiënte wijze te voeren. Dit levert voordelen op voor de leidinggevende, de medewerker en de organisatie.

Inhoud
Na deze training ben je in staat of kun je:

  • Omschrijven wat het doel is van een functioneringsgesprek
  • Aangeven wat het doel is van een functieomschrijving
  • Een voorbereiding treffen op een functioneringsgesprek
  • Een gesprek voeren
  • Opbouw
  • Het geven en ontvangen van kritiek
  • De STAR methodiek gebruiken
  • Afspraken maken
  • De afspraken vastleggen

Werkwijze
Praktijk en theorie lopen in deze training naadloos in elkaar over. De praktische insteek van deze training zorgt ervoor dat ook hier het motto is: Vandaag geleerd is morgen gedaan!

Trainingsduur
4 dagdelen van 3 uren.

Kosten
De kosten bedragen € 395,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Bijzonderheden
Goed te combineren met de training Werving en selectie.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Inookshooktraining

Uitermate geschikt als teambuilding voor een bedrijf of afdeling!


Kennis is vandaag de dag niet meer voldoende. Vaardigheden worden steeds belangrijker om goed te functioneren. Leiderschap heeft niets te maken met positie, maar met de (innerlijke) kracht van een persoon. Wat eerder als “zachte waarden “van management werd gezien, is nu meer en meer de kern van management denken. Deze zeer praktijkgerichte opleiding geeft je alle mogelijkheden om uw vaardigheden aan te scherpen c.q. te verbeteren. De opleiding is zo opgezet dat je het morgen kunt toepassen in de praktijk.

Beleef het bouwen van je eigen INOOKSHOOK en/of de ZAKELIJKE INOOKSHOOK en je verdere leven heeft dan meer echte richting en herkenningspunten, voor jezelf en voor anderen……en mét anderen.

Opzet van de opleiding
“Je kunt niet de windrichting bepalen, maar wel de zeilen bijzetten”. Deze spreuk is op steeds meer ondernemingen van toepassing. Anno nu zijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen sleutelbegrippen geworden om succesvol de onderneming te runnen. Maar helaas is de praktijk vaak anders. Bij verandering zetten mensen vaak “de hakken in de sloot”. De INOOKSHOOK training brengt hierin verandering aan.

Doel
Er wordt veel van je verlangd. Als je niet oppast slokt het werk ook steeds meer van je privéleven op. Regelmatig woeker je met je tijd. Je weet dat effectiviteit in veel opzichten doorslaggevend is voor de resultaten die jij wilt behalen, maar hoe vind je die effectiviteit? Hoe kom je aan balans in een omgeving die steeds meer uit balans lijkt te raken? De kortste weg is leven en werken volgens vaste waarden.

Het resultaat voor jou en je organisatie
Veranderingen worden eerder bereikt door begrip, proactiviteit en een betere onderlinge samenwerking. Deze verandering onderga je dan niet meer, maar je bent dan een wezenlijk onderdeel van die verandering. Samen ontdek je hoe leuk het is om efficiënt en succesvol te zijn, meer tijd te hebben voor de meer belangrijkere zaken, thuis en op je werk. Beleef het bouwen van je eigen INOOKSHOOK en/of de ZAKELIJKE INOOKSHOOK en je verdere leven heeft dan echt een duidelijke richting en makkelijk te herkennen punten, voor jezelf, maar zeker ook voor anderen…………

Voor wie?
De training is vooral bedoeld voor mensen die het echte verschil willen maken. En de oorzaak voor geluk of succes (of het gebrek eraan) niet meer buiten zichzelf willen zoeken.

Trainingsduur
7 dagdelen van 3 uren

Kosten
De kosten bedragen € 750,- p.p. vrijgesteld van BTW

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!



Klantgerichtheid/klachtafhandeling


Binnen een winkel draait het om de verkoop. De klant kan om verschillende redenen bij een winkel kopen. Bijvoorbeeld omdat de kwaliteit goed is, de prijs hem aanspreekt, de winkel in de buurt is. Een van de belangrijkste redenen is echter de manier waarop de klant geholpen wordt. De deskundigheid van de verkoper, maar zeker ook zijn klantgerichtheid.

Doelen
In deze training word bewust(er) gemaakt van de verwachtingen van de klant. De deelnemers leren hoe juist zij zelf het verschil kunnen maken in de verkoop.

Inhoud
  • Wat verwachten/kopen klanten?
  • Welk verschil kunt u maken?
  • Wat kunt u met lichaamstaal bereiken?
  • Hoe genereer ik bijverkoop?
  • Hoe ga ik op een goede manier om met boze klanten?

Werkwijze
Uitsluitend praktijkgericht!
Het is een interactieve training dus het accent ligt vnl. op het DOEN! M.b.v. simulaties en rollenspellen ga je aan de slag. Je krijgt feedback op je handelen van de trainer, maar zeker ook van elkaar. Zo kun je straks in je eigen winkel de prestaties van elkaar verbeteren.

Trainingsduur
4 dagdelen van 3 uren

Kosten
De kosten bedragen € 400,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Omgaan met agressie


Hoe goed we het ook doen, hoe goed onze producten ook zijn, de kans is altijd aanwezig dat we te maken krijgen met agressief of asociaal gedrag van klanten. Dit levert niet alleen vaak vervelende situaties op in de winkel, maar kan op langere duur ook leiden tot stress en (langdurige) arbeidsongeschiktheid.

Doelen
Het doel is om deelnemers te leren hoe zij in zulke situatie moeten handelen, maar ook hoe zij (door hun eigen gedrag) dergelijke situaties zo veel mogelijk kunnen voorkomen. Daarbij is inzicht in eigen handelen en gedrag zeer belangrijk.

Inhoud
  • Is agressief gedrag te voorkomen?
  • Hoe om te gaan met agressief gedrag?
  • Richtlijnen inzake agressief gedrag?
  • Hoe om te gaan met een eigen agressie protocol?

Werkwijze
De training is interactief. Er is volop ruimte voor eigen inbreng, waarbij de “algemeen geldende regels” niet uit het oog mogen worden verloren. Tevens wordt middels rollenspelen veel geoefend in het omgaan met agressie.

Trainingsduur
3 dagdelen van 3 uren

Kosten
De kosten bedragen € 295,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Persoonlijke uitstraling


Een goede uitstraling is onontbeerlijk. Maar hoe doe je dat? Hoe straal je professionaliteit uit als je jong bent? Of als je je gewoon onzeker voelt?

Doelen
Deze training leer je alles over jezelf verkopen. Dat de klant alle vertrouwen in je heeft. Dat je jezelf zekerder voelt. Uiteraard kan al het geleerde direct in de praktijk in onder andere het verkoopgesprek gebruikt worden.

Inhoud
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Gemeende interesse tonen
  • Het stellen van de juiste vragen
  • Actief luisteren
  • Uzelf en uw bedrijf presenteren
  • Uzelf blijven in lastige situaties

Werkwijze
Jezelf leren kennen, leren van anderen en vooral doen! Dat zijn de ingrediënten van deze leuke en interactieve training.

Trainingsduur
3 dagdelen van 3 uren

Kosten
De kosten bedragen € 295,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Praktisch leidinggeven


Niet iedere medewerker is hetzelfde. Om het maximale resultaat uit je team te halen, moet je meerdere stijlen van leidinggeven kunnen hanteren. Want dan ontwikkel je je personeel het beste en kun je naast tijdwinst ook betere resultaten behalen.

Doelen
De deelnemers laten beleven dat het hanteren van de juiste stijl van leidinggeven voor zowel de leidinggevende als de medewerker veel voordelen heeft.

Inhoud
  • Verschillende stijlen van leidinggeven
  • Ontdekken wat uw voorkeurstijl van leidinggeven is en welke valkuilen daaraan verbonden zijn
  • Verbeteren van communicatietechnieken
  • Het leren geven en ontvangen van kritiek
  • Het organiseren en houden van effectieve (team) vergaderingen

Werkwijze
In deze praktische training leer je van en met elkaar. Rollenspelen worden afgewisseld met praktijkervaringen van de deelnemers. Door middel van gebruik van de video leer je van je eigen fouten.

Trainingsduur
4 dagdelen van 3 uren.

Kosten
De kosten bedragen € 395,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Resultaatgericht coachen


Competentiegericht werken, bijna elk bedrijf stapt hierop over of is hier al geruime tijd mee bezig. Maar hoe vul je dit nou goed in? Deze training leert jou over competentie-management en wat dit betekent voor jou als ‘coach’.

Doelgroep
Iedereen die zich bezig houdt met de professionalisering van zijn of haar medewerkers. Deze training is dan ook een absolute aanrader voor managers, teamleiders en leidinggevenden.


Doelen
Steeds meer organisaties verlaten de functieomschrijvingen en stappen over op competentie-profielen. Daarmee verandert de rol van leidinggevende vaak in de rol van coach. Maar wanneer kun je nu spreken van resultaatgericht coachen? Wanneer ben je een goede coach?

Inhoud
De training geeft inzicht in de meest belangrijke facetten van het coachen:

  • Gebruik maken van de STAR methodiek
  • Vragen stellen m.b.v. de STAR methodiek
  • Hoe is de ontwikkelbaarheid van een competentie?
  • Hebben competenties onderling ook raakvlakken?
  • Ben ik een goede coach?

Werkwijze
Rollenspelen en interessante casussen vormen de basis voor deze interactieve training. Door de inbreng van eigen situatie van de deelnemers, is deze training zeer praktisch van aard. Een echte DOE training.

Trainingsduur
2 dagdelen van 3 uren.

Kosten
De kosten bedragen € 195,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Sollicitatie trainingen


Ben je toe aan een nieuwe baan? Of verkeer je in de ongelukkige situatie als je je baan verloren bent? Deze training is dan geschreven voor jou! Met praktische tips vergroot u uw kans op de arbeidsmarkt.

Doelgroep
Jobrotation, carrière maken, het wisselen van werkgever. Het komt steeds vaker voor. Deze training is bedoeld voor mensen die werkloos zijn en werkloos dreigen te raken, maar ook voor mensen die een andere functie ambiëren of verder willen met hun carrière. Deze training is bij uitstek geschikt om u goed voor te bereiden op de gehele sollicitatieprocedure.


Doel
Goed voorbereid en zelfverzekerd een sollicitatieprocedure ingaan.

Inhoud training

  • De verschillende soorten sollicitaties
  • De sollicitatiebrief
  • Het sollicitatiegesprek

Trainingsdata
Meerdere startdata per jaar. De locaties zijn verspreid over geheel Nederland.

Trainingsduur
2 dagdelen van 3 uren.

Kosten
De kosten bedragen € 195,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!



Strategisch Retail Management



1 De markt
  • Meten van klanttevredenheid
  • Aantal bezoekers versus besteding
  • Concurrentieanalyse
  • Meten van reclame-inspanningen
  • Van klachten kansen maken
2 De winkel
  • Meten van een verkoopgesprek
  • Klantenservicenormen stellen
  • Assortiment en leveranciers
  • Bestedingspatronen
  • De winnende offerte
  • De score op offertes
  • After sales
3 Personeel
  • Werkoverleg (agenda en actiepunten)
  • Procedures
  • (Taak) competenties
  • Doelen stellen volgens de SMART methode
  • Functioneringsgesprekken
  • Uzelf in de rol van coach

Werkwijze
In deze training is gekozen voor een praktische benadering van de diverse onderwerpen. Geen diepgaande theoretische principes maar Doen is Leren. Dit betekent dat in alle gevallen je eigen onderneming het uitgangspunt is. Door middel van handige checklists, invuloefeningen en andere praktische hulpmiddelen werk je stap-voor-stap aan verbeterpunten van je onderneming. Er wordt gewerkt met het principe van meet, vergelijk en verbeter. De resultaten kunnen desgewenst vastgelegd worden in een handboek.

Trainingsduur
De huidige ondernemer doet vandaag de dag steeds vaker concessies met zijn of haar beschikbare tijd. Daarom is gekozen voor een minimale studiebelasting. In 3 dagen (6 dagdelen van 3 uur) krijg je de instrumenten aangereikt om jouw onderneming een positieve impuls te geven.


Kosten
De kosten bedragen € 595,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus heeft voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Time management


Iedereen heeft er mee te maken. Hectische dagen, een volle agenda. Klanten en collega’s die een beroep op jou doen en dan een planning die je moet halen. En dat lukt vaak niet allemaal. Om je tijd te managen moet je jezelf kunnen managen.

Doelen
In deze training leren de deelnemers om het maximale uit zichzelf en hun werk te halen. Persoonlijke doelen worden afgestemd op bedrijfsdoelen. De deelnemers leren hoe effectief werken, efficiënt werken en samenwerken leiden tot het behalen van persoonlijke en bedrijfsdoelen. Je leert waar jou valkuilen zijn en hoe je deze kunt omzeilen.

Inhoud
  • Het bepalen van (bedrijfs)doelen
  • Effectief, efficiënt en samenwerken
  • Het (h)erkennen van persoonlijke valkuilen
  • Neen zeggen
  • Kortom, meer rendement halen uit uw dag!

Werkwijze
In deze interactieve training is er alle ruimte om praktijksituaties in te brengen.

Trainingsduur
2 dagdelen van 3 uren

Kosten
De kosten bedragen € 195,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Verkooptechnieken

Een klant komt altijd van rechts!


Binnen elk bedrijf draait het om de verkoop. Natuurlijk heb je ook andere taken, maar “een klant komt altijd van rechts”! In deze training wordt niet alleen aandacht geschonken aan het vinden van de juiste balans tussen verkopen en je andere taken. De training geeft je vooral inzicht hoe je een professioneel verkoopgesprek voert.

Doelgroep
Voor winkelpersoneel, verkoopmedewerkers binnendienst, verkopers, vertegenwoordigers en iedereen die dagelijks te maken heeft met klanten.

Doelen
De deelnemers gaan in deze training de "klant behoefte gerichte" benadering aanleren.
  • De klant moet zich als het belangrijkste voelen
  • Zijn/haar wensen staan centraal
  • Behoefte snel en compleet achterhalen
  • Meer verkoop en een hoger gemiddelde prijs en een nog meer tevreden klant

Tijdens deze cursus komen verschillende zaken aan bod waaronder:
  • De structuur van het verkoopgesprek
  • Diverse benadering- en verkooptechnieken
  • Types klanten
  • Eigen beeld als verkoper
  • Behoeftes ontdekken/effectieve vraagtechnieken
  • Klantinformatie omzetten naar USP's
  • Koopsignalen herkennen
  • Omgaan met bezwaren
  • Aandacht voor bijverkopen

Werkwijzen
Uitsluitend praktijkgericht!
Het is een interactieve training dus het accent ligt voornamelijk op het DOEN! M.b.v. simulaties en rollenspellen ga je aan de slag. Je krijgt feedback op uw handelen van de trainer, maar zeker ook van elkaar. Zo kun je straks in je eigen winkel de prestaties van elkaar verbeteren.

Trainingsduur
5 dagdelen van 3 uren.

Kosten
De kosten bedragen € 495,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je de cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!




Werving en selectie


Het vinden en behouden van goed personeel is lastig. Hoe doe ik dat als bedrijfsleider of filiaalmanager?

Doelgroep
Deze cursus is speciaal ontwikkeld voor hen die verantwoordelijk zijn voor de werving en selectie van personeel, maar die daar in hun vooropleiding onvoldoende aandacht aan hebben besteed. Deelnemers aan deze cursus zijn vaak bedrijfsleiders en filiaalmanagers, maar ook werknemers die vanuit hun functie voornamelijk verantwoordelijk zijn voor personeelszaken.


Doelen
In deze training leert de deelnemer hoe hij goed personeel kan vinden, hoe hij kan selecteren en hoe hij de beste keuze maakt.

Inhoud
Na deze training is de deelnemer in staat/kan de deelnemer:

  • Het werven van personeel
  • Interne versus externe werving
  • De voorbereiding op het sollicitatiegesprek
  • Het voeren van goede gesprekken
  • Werken met de STAR Methode
  • Ruime mogelijkheid voor eigen inbreng

Werkwijze
Rollenspelen en interessante casussen vormen de basis voor deze interactieve training. Door de inbreng van eigen situatie van de deelnemers, is deze training zeer praktisch van aard. Een echte DOE training.

Trainingsduur
2 dagdelen van 3 uren.

Kosten
De kosten bedragen € 195,- p.p. vrijgesteld van BTW.

Certificaat
Wanneer je cursus hebt voltooid, ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Bijzonderheden
Goed te combineren met de training Functionerings- en beoordelingsgesprekken.

Startdatum
Deze cursus start bij voldoende deelname.

Incompany
Deze training kan desgewenst incompany gegeven worden. Onderdelen van deze training kunnen dan specifiek voor een bedrijf geschreven worden. Maatwerk!

Neem contact op en informeer naar de mogelijkheden!





-